Eerste weekend - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jens Bakker - WaarBenJij.nu Eerste weekend - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jens Bakker - WaarBenJij.nu

Eerste weekend

Door: Jens

Blijf op de hoogte en volg Jens

24 Juni 2015 | Ecuador, Quito

In mijn eerste weekend heb ik samen met Sofia (coördinator) en Kiki (mede-vrijwilliger), Kiki haar verjaardag gevierd in de stad. Als ‘blanke en blonde’ hadden wij als voordeel dat we voor de deur van de club mochten parkeren en dat er maar 1 iemand entree hoefde te betalen i.p.v. iedereen! Wel apart, dat je als blonde Hollander wordt voorgetrokken, niet alleen hier, maar ook in de discotheek zelf, met het halen van drankjes, krijg je korting en voorrang en ook zondag bij de Teleferiqo zouden we dit merken. Heel bijzonder… Maar goed, de nacht en het vieren van Kiki haar verjaardag was een succes!
Zaterdag ben ik mijn eentje richting Mitad del Mundo gereisd. Mitad del Mundo staat voor midden van de aarde. De evenaar dus. Een hele reis.. Aldert had mij uitgelegd te reizen richting het noorden, uitstappen bij de laatste halte en dan overstappen. In theorie leek het niet erg ingewikkeld, in de praktijk wel.. Ik kon nergens de juiste overstap vinden, ook niet na het vragen. Uiteindelijk maar een taxi richting de volgende halte genomen. Uiteindelijk ben ik veilig aangekomen bij het monument! Er zijn echter twee monumenten.. Het ‘oude’ en het ‘nieuwe’. De nieuwe is geplaatst na een nieuwe meting, 17 jaar geleden. Ik ben naar beide monumenten geweest en heb dus, jawel, op de evenaar gestaan! (zie foto’s). Ik ben er in totaal twee uurtjes geweest, en vervolgens de bus weer terug gepakt. Wat bleek, de verkeerde bus.. Ik kwam in een heel ander deel van Quito uit. Inmiddels was het ook al donker, dus ben uit de bus gestapt en heb een taxi naar huis genomen.. Een heel avontuur, zo’n eerste reisje in m’n eentje.

Zondag’s heb ik samen met Kiki de Pichincha beklommen. Eerste met de el Teleferiqo naar boven (skilift). Hier was het erg druk en hebben we lang in de rij gestaan.. Uiteindelijk mochten we in de versnelde route, omdat we een tweetal waren (er waren tientallen tweetallen die niet in de versnelde rij mochten, het blank zijn speelt hier vast mee, als ik de verhalen geloven mag).
Een hele reis, Quito ligt op 2900 meter, wij zijn geklommen tot de top van de Pichincha, 4500 meter! Een flinke stijging, een flinke tocht, en flink hoofdpijn.. Maar het was het waard! (zie foto’s). Een hele wandeltocht, zonder dat ik last heb gehad van mijn knie.
Na deze vermoeide dag heb ik heerlijk geslapen en ben ik fris aan de nieuwe week gestart.
Te beginnen met mijn eigen les Engels aan de chico’s (kinderen). Thema: emoties en gevoelens. Leuk om deze les te geven samen met Aldert en Maudi. Echter blijft het Spaans spreken lastig. Al versta ik steeds meer. Ook heb ik lesgegeven aan de volwassen groep, deze groep werkt zelfstandig uit een boek en mijn taak is om testjes af te nemen. Erg leuk en een erg gemotiveerde groep.
Dinsdag stond voor mij de eerste training aan de performence groep (11-15 jaar) van de voetbalschool op het programma. Helaas waren er slechts 6 kinderen.. Wel een leuke training gedraait!
Ik merk dat ik steeds iets meer op mijn plek raak en bijvoorbeeld de kleine dingen zoals het verkeer, de bus en de mensen begin te begrijpen. Ook merk ik dat ik voor mijzelf verschillende structuren aan breng. Ik haal (indien nodig) iedere keer bij hetzelfde winkeltje drinken en/of eten. Het vrouwtje herkent mij inmiddels aardig. Ook heb ik een dvd winkeltje ontdekt. Een klein winkeltje, waar gebrande (gedownloade) dvd’s worden verkocht voor slechts 1,50! Zelfs de allernieuwste films of mijn eigen verzoekjes heeft hij, of download hij voor me. In Nederland zou zo’n winkeltje illegaal zijn, maar hier niet. Inmiddels kijk ik dus af en toe een dvd’tje in het Engels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 3220

Voorgaande reizen:

14 Juni 2015 - 13 Augustus 2015

8 weken Ecuador!

Landen bezocht: