Laatste activiteiten in Ecuador - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Jens Bakker - WaarBenJij.nu Laatste activiteiten in Ecuador - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Jens Bakker - WaarBenJij.nu

Laatste activiteiten in Ecuador

Blijf op de hoogte en volg Jens

12 Augustus 2015 | Ecuador, Latacunga

Tsja, mijn laatste verslagje. Op het moment dat ik dit schrijf zit ik op het vliegveld in Houston, 10 uren wachten op mijn vlucht naar Amsterdam. Maar ik vermaak me prima en laat rustig alle belevenissen van de afgelopen 8 weken door me heen gaan.
Dit laatste weekend was een goede afsluiter. Vrijdag kreeg ik het nieuws dat ik opnieuw oom ben geworden, en ja, van een jongen! Dit moest natuurlijk gevierd worden. Het toeval was dat afgelopen vrijdag ook de verjaardag van vrijwilliger Eline was. Zei had taart gebakken en deze taart hebben we ook meteen maar omgedoopt tot een geboortetaart voor Timen. En de geplande stapavond stond vrijdagavond niet alleen in het teken van haar verjaardag, maar ook van Timen. Want Eline, ook al heeft ze geen idee wie mijn familie is, voelde natuurlijk ook meteen een band met Timen omdat ze op de zelfde dag jarig zijn! Dit hebben we dus even goed gevierd.
Zaterdag heb ik lekker uitgeslapen en heb ik 'S middags de grootste kerk van Quito bezocht: de Basilica. Groot, en hoog met een mooi uitzicht over Quito.
Zondag ben ik samen met Eline naar de Cotopaxi gegaan, de hoogste actieve vulkaan ter wereld. Deze hebben we beklommen tot de gletsjer. De tocht was niet erg zwaar, maar wel erg mooi. Jammer dat het wat bewolkt was, maar we hebben er zeker van genoten. Naar beneden ging niet te voet, maar met mountainbike.
Na deze dagactiviteit zijn we doorgereisd naar Lutacunga, om maandag het kratermeer Quilotoa te bezoeken. Ja, op maandag! Afgelopen maandag was een nationale feestdag in Ecuador, voor iedereen een vrije dag dus, ook voor ons. Het idee was om maandag rustig aan te doen na de beklimming van de Cotopaxi en te genieten van het meer maar dit bleek toch anders. Het kratermeer is erg indrukwekkend, veel kleurverschillen in het water en het meer is tot wel 250 meter diep. Bij het meer is een leuk pad naar beneden. Jammere van een pad naar beneden is dat je ook weer omhoog moet. En het was stijl, erg stijl. Goede training voor de kuitjes! Na deze, voor mij, laatste weekend activiteit waren we beiden kapot. Wel voldaan kwam ik maandagavond thuis. Ik heb een goede nacht gedraaid om dinsdag op mijn laatste dag fit te zijn.

Afscheid
Vorige week heb ik aan de meeste groepen al mijn laatste lessen gegeven en dus afscheid genomen (omdat we maandag vrij hadden). De volwassen groep Engels had een leuke verassing: taart, cola, en een lesje salsa dansen! Een erg leuke manier om mijn periode af te sluiten. Als kers op de taart kreeg ik van Andres (een student van d Engelse klas en tevens trainer op de voetbalschool) twee geweldig mooie tekeningen! Deze gaan een mooi plekje krijgen.
Met mijn gastgezin heb ik op mijn laatste dag afgesloten met een uitgebreide maaltijd. Ook zei vonden het jammer dat ik weer naar huis ging. Zei hebben mij, en ik heb hun, erg gewaardeerd.
In mijn laatste week heb ik ook veel stil gestaan bij wat ik allemaal gedaan heb en is het besef steeds groter geworden dat ik toch wel erg blij ben dat ik dit gedaan heb! Ik heb ontzettend veel gezien, heel veel lol gehad en ook veel geleerd! Vooral de laatste 3 weken zat ik er goed in mijn vel en kwam ik elke dag met een grote smile om het kantoor. Elke dag weer zin in een nieuwe dag met nieuwe ondernemingen! Om nu naar huis te gaan keek ik niet tegen op. Ik heb tenslotte iets om naar uit te kijken: Timen! En natuurlijk alle andere dingen: familie weer zien, vrienden weer zien, en hopelijk snel weer kunnen voetballen.
Ik heb een geweldige tijd gehad. Ecuador: een geweldig mooi land, geweldige mensen. Wie weet keer ik nog is terug. Maar nu eerst lekker naar huis!

Foto's van mijn laatste weekend zijn te vinden op: https://www.flickr.com/photos/133209926@N02/

  • 13 Augustus 2015 - 20:45

    Wybrich:

    Hoi Jens,

    Wat in moai ferslach wer! Fijn datst it sa moai hân hast, mar ek fijn om dy fannemoarn wer te sjen! Wolkom thús protter ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 864
Totaal aantal bezoekers 3189

Voorgaande reizen:

14 Juni 2015 - 13 Augustus 2015

8 weken Ecuador!

Landen bezocht: